تکواندو قهرمانی آسیا| ۲ نشان برنز نمایندگان کشورمان در روز نخست/ کیانی حذف شد

12:11 - 27 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۶۳۸
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
تکواندو قهرمانی آسیا| ۲ نشان برنز نمایندگان کشورمان در روز نخست/ کیانی حذف شد
روز نخست از بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا با کسب دو مدال برنز برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید.

خبرگزاری میزان - بر اساس گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، این دوره از مسابقات صبح امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه با حضور ۲۴۴ تکواندوکار از ۳۳ کشور در سالن «تین سون» شهر «دانانگ» ویتنام آغازشد. در روز نخست تیم ملی کشورمان سه نماینده داشت که حاصل تلاش آن‌ها دو مدال برنز توسط سعیده نصیری و متین رضایی بود.

سعیده نصیری در اولین تجربه آسیایی خود موفق به کسب مدال برنز وزن ۴۶- کیلوگرم شد. وی در اولین دیدار «لخااوا» از مغولستان را در دو راند متوالی شکست داد و سپس با همین نتیجه «اوکاموتو» از ژاپن را از پیش رو برداشت و راهی دور نیمه نهایی شد. نصیری در این مرحله مقابل «وانگ» از چین قرار گرفت و ۲ بر یک باخت و به نشان برنز رسید. نماینده چین پیش از نصیری «هوانگ سوان» نماینده عنواندار جهان از چین تایپه را از پیش روی برداشته بود.

متین رضایی هم در وزن ۶۳- کیلوگرم دومین برنز ایران در روز نخست را کسب کرد. وی دور نخست مقابل «تسوروکا» از ژاپن ۲ بر صفر به برتری دست یافت و در ادامه با همین نتیجه برابر ذکریا قالی» از عربستان پیروز و به نیمه نهایی صعود کرد. وی برای رسیدن به فینال «جون جانگ» تکواندوکار المپیکی کره جنوبی و دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۲۲ توکیو، طلا و برنز جهان و ۷ طلا، دو نقره و دو برنز گرندپری با وجود نمایشی قابل قبول ۲ بر صفر باخت و به نشان برنز دست یافت.

ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، برابر «جونگ» از تایلن ۲ بر صفر باخت و حذف شد.

این دوره از مسابقات فردا جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه با حضور مهران برخورداری، ابوالفضل زندی، مهدی حاج موسایی، امیرسینا بختیاری، محمد حسین یزدانی، مبینا نعمت زاده، الهام حقیقی و ملیکا میرحسینی از تیم ملی ایران پیگیری می‌شود. 

تکواندو قهرمانی آسیا| ۲ نشان برنز نمایندگان کشورمان در روز نخست/ کیانی حذف شد

هدایت تیم ملی تکواندو ایران در بخش بانوان برعهده مینو مداح است و مهروز ساعی و فاطمه نعمتی مربیان این تیم هستند. مجید افلاکی هم سرمربی تیم ملی مردان است، رضا ایمان زاده و مهرداد یوسفی نیز کمک‌های وی خواهند بود. حمید رضا یاوری هم پزشک تیم ملی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *